Het 'Ravels-tegoedje' handelszaken

Schrijf je handelszaak in via dit inschrijvingsformulier

Actie

De coronacrisis raakt iedereen hard, ook voor jullie ondernemers zijn het zware tijden. Met het ‘Ravels-tegoedje’ lanceren we een actie ter ondersteuning van de zwaarst getroffen handelszaken in de coronacrisis. De bedoeling is om extra klanten en meer bezoekers aan te trekken wanneer dit (opnieuw) toegelaten is, rekening houdend met de geldende coronamaatregelen. Hiermee wil het gemeentebestuur een stimulans bieden in het terug op gang brengen van het ‘belevingsleven’.  

Handelszaken, die gevestigd zijn in de gemeente Ravels, kunnen door deelname aan deze actie éénmalig aanspraak maken op een toelage van 100,00 EUR indien voldaan wordt aan de voorwaarden die worden opgenomen in het reglement als bijlage. 

Op de websites www.ravels.be en www.uitinravels.be zal een pagina gecreëerd worden waar de actie toegelicht wordt voor het publiek. Hierop komen o.a. deelnemende zaken met een link naar hun contactgegevens. Via de websites, sociale media en lokale media zal er extra promotie gevoerd worden voor deze actie. 

A. Waardebonnen

Wat?

Het gemeentebestuur schenkt per deelnemende zaak waardebonnen aan winnaars die getrokken worden uit een inzamelbox die in uw zaak heeft gestaan. 

Voor welke handelszaken?

Niet-medische contactberoepen, eetgelegenheden, drinkgelegenheden, sport- en wellnessgerelateerde ondernemingen of een overige zelfstandige activiteit die is opgenomen in het reglement.  

In het kort toelicht

  • Je kiest voor uitgave van 10 waardebonnen van 10,00 EUR of voor 5 waardebonnen van 20,00 EUR. Winnaars kunnen de waardebonnen spenderen in uw handelszaak. De bonnen blijven één jaar geldig.  
  • Vanaf 5 april 2021 (of vanaf wanneer je terug mag openen) start de actie en kunnen jouw klanten deelnemen aan de wedstrijd. Zij doen dit door een deelnameformulier te deponeren in de inzamelbox in jouw onderneming. Inzamelboxen en deelnameformulieren worden aangeleverd door het gemeentebestuur tijdens de week van 29 maart tot 4 april 2021. 
  • Klanten krijgen 2 maanden de kans om deel te nemen, waarna de inzamelboxen met deelnameformulieren opnieuw worden opgehaald door het gemeentebestuur. 
  • Hierna worden de winnaars getrokken uit de inzamelbox. Zij zullen een waardebon ontvangen, verstuurd vanuit de gemeente. Op de waardebon zal duidelijk vermeld staan in welke zaak de bon besteed moet worden. Elke deelnemende zaak zal het ontwerp van de waardebon vooraf ontvangen zodat je weet hoe de bonnen eruit zien. In dezelfde periode zal ook je ook de toelage van 100,00 EUR ontvangen. Iedere 2 maanden wordt een uitbetalingsmoment voorzien.

B. Eénmalige korting of overnachting(en)

Wat?

  • Feestzalen/catering kennen een korting toe voor een totale waarde van 100,00 EUR aan (een) klant(en) die een feest boeken. 
  • Logies schenken één of meerdere gratis overnachtingen ter waarde van minimaal 100,00 EUR aan klanten die een meerdaags verblijf boeken.  

Voor welke handelszaken?

Erkende Logies en feestzalen/catering. 

In het kort toelicht

  • De korting of gratis overnachting geef je op een verblijf of feest dat plaatsvindt in de periode van 1 april 2021 t.e.m. 30 september 2021. 
  • Feestzalen/catering
    • Klanten die (als eerste) rechtstreeks bij u een feest boeken en verwijzen naar  de actie kunnen genieten van de korting. 
  • Logies
    • Logies bieden één of meerdere gratis overnachting(en) aan (voor totale waarde van 100 EUR). Wanneer de kostprijs voor één nacht meer bedraagt dan 100,00 EUR, kan een éénmalige korting gegeven worden.
    • Voorwaarde is dat gasten een meerdaags verblijf (min. 2 nachten) rechtstreeks bij jou boeken en niet via externe boekingsplatformen zoals booking.com, Natuurhuisje, AirBnB …. 
  • Zodra het totale budget van 100,00 EUR is weggegeven (einde actie), breng je het gemeentebestuur op de hoogte zodat de informatie op de website kan worden aangepast. 
  • Het gemeentebestuur betaalt de toelage van zodra de nodige bewijsstukken werden bezorgd (bewijs van korting of gratis overnachting(en) t.w.v. minimaal 100,00 EUR via factuur). Iedere 2 maanden zijn er uitbetalingsmomenten voorzien.   
  • De bewijsstukken verstuur je naar vrije.tijd@ravels.be.

Deelnemen

Schrijf je handelszaak in via dit inschrijvingsformulier

Inschrijven kan vanaf 2 maart 2021 tot en met 28 maart 2021.

Wat als mijn zaak nog niet terug mag openen op 5 april 2021?

Dan start de periode van de actie op de dag dat je terug mag openen. Mocht er een nieuwe sluitingsperiode noodzakelijk zijn, loopt de actie gewoon door totdat ze de volledige 2 maanden gelopen heeft in jouw zaak. We vragen om het gemeentebestuur op de hoogte te brengen van de openingsdatum en eventuele sluitingsperiodes.

Hoofdberoep

Opgelet: enkel ondernemers die getroffen worden in hun hoofdberoep komen in aanmerking. Ben jij aangeschreven maar beoefen jij een zelfstandige activiteit in bijberoep? Dan maak je in de meeste gevallen geen aanspraak op de toelage. Dit zal enkel het geval zijn wanneer je met jouw bijberoep recht had op het volledig crisis-overbruggingsrecht.  

Meer informatie

Als je meer informatie wenst neem dan contact op met de dienst Vrije Tijd.